Wrażliwa Madeline (debiutantka Helena Howard) zmaga się z problemami psychicznymi i nadopiekuńczą matką (świetna Miranda July). Gdy zaczyna brać udział w warsztatach aktorskich prowadzonych przez charyzmatyczną Evangeline (Molly Parker), wydaje się, że wreszcie odnalazła właściwe miejsce. Ale metody nauczycielki sprawiają, że dziewczyna znowu zaczyna tracić nad sobą kontrolę. Trzeci film Josephine Decker (Masło na zasuwce), świetnie przyjęty na festiwalu Sundance, umacnia pozycję autorki na amerykańskiej scenie kina niezależnego. Reżyserka uznana przez Indiewire za najmocniejszy głos w amerykańskim kinie XXI wieku pokazuje, że granica między nastoletnim buntem a chorobą psychiczną jest niezwykle cienka. Jej bohaterka raz jest kotem, kiedy indziej żółwiem, a gdy nawet jest Madeline, to nie wiemy, czy jest nią naprawdę, czy tylko gra rolę Madeline na użytek nieustannie upominających ją dorosłych. Emocje, których doświadczasz, nie są twoje – mówi.
Montclair 2018 - Future/Now - Specjalna Nagroda Jury; FF w Sarasocie 2018 – Specjalna Nagroda Jury
Urodzona w 1981 roku w Londynie amerykańska reżyserka, scenarzystka i performerka. Studiowała na Uniwersytecie Princeton. Jej trzeci film Madeline i Madeline pokazywano na festiwalu Sundance oraz w Berlinie, gdzie wcześniej zaprezentowała też dwa poprzednie tytuły – w tym Masło na zasuwce, znane z konkursu festiwalu Nowe Horyzonty. Zagrała m.in. w Króliczku Alison Bagnall i Ślubie Ryśka Onura Tukela. Znalazła się w zestawieniu 25 najciekawszych artystów kina niezależnego.
2009 Where Are You Going, Elena? (short)
2012 Me the Terrible (short)
2013 Masło na zasuwce / Butter on the Latch
2014 Łagodnie i czule / Thou Wast Mild and Lovely
2018 Madeline i Madeline / Madeline’s Madeline